Дізнайся більше про медіаграмотність

  У світі, яким керує інформація, кожен мусить вміти її критично оцінювати, знати, яким джерелам можна довіряти, що таке фейкові новини та як захиститися від маніпуляцій. Сучасні діти мають справу з інформаційним простором з найменшого віку (через ґаджети, телебачення, зовнішню рекламу тощо).

Протиотрутою від дезінформації та пропаганди стає здатність користуватися власним розумом, критичне мислення та дотримання елементарних правил медійної гігієни.

Як споживати інформацію правильно і що варто знати учням

Перевіряти факти. Діти схильні довіряти всьому, що чують від дорослих. Важливо навчити їх із найменшого віку принципу “довіряй, але перевіряй”, іншими словами — критичному мисленню. 

Перевіряти джерела інформації. Важливість цього можна зрозуміти на прикладі споживання їжі: здорової і корисної (овочі, фрукти, сир...) та іноді й не дуже корисної (чіпси, цукерки...). Так і “медіаїжа”, яку ми споживаємо щодня може бути різною. “Медіакухар”, тобто автор повідомлення, обирає, з яких “продуктів” готувати, а люди обирають, якій “кухні” надавати перевагу — здоровій, тобто правдивій інформації, чи фастфуду жовтої преси. Харчування має бути збалансованим. Так само і “медіахарчування” має складатися з різних і перевірених джерел, аби не отруїтися фейками (брехлива інформація) та джинсою (прихована реклама).

Перевіряти, чи використовується зображення у правильному контексті.  Шукати зображення можна клацнувши правою кнопкою миші на фотографію та вибравши опцію «Шукати зображення в Google». Те саме і на мобільному телефоні, торкнувшись і утримуючи зображення. Це запустить пошук зображення, щоб перевірити, чи з’являлося воно раніше в Інтернеті, і в якому контексті, щоб ви могли побачити, чи не було його відредаговано.

Не плутати факти з оціночними судженнями. Діти мають навчитися розрізняти такі повідомлення. Наприклад: “Зима — холодна пора року” (факт), “Зима — найгірша пора року” (судження) тощо.

"Медіазнайко" (натисни) – це перша навчальна гра з медіаосвіти в Україні, її мета – допомогти якомога більше дізнатися про інформаційне/медійне поле. Гра – частина курсу з медіаграмотності, розробленого спеціально для загальноосвітніх шкіл.

Суть гри полягає у тому, що потрібно пройти 9 рівнів/етапів, надати відповідь на запитання, стати журналістом, створити телепрограму, сайт і газету, дізнаючись при цьому як працюють медіа і як вони впливають на тебе – споживача інформації.

Перехід на сайт АУП (гра)


Медіаосвітня гра «Пригоди Літератуса»,  (натисни) яку створив Центр медіаіціатив (Вірменія), а українську версію — Академія української преси.

Її головний герой — юний принц Літератус. Гра складається із 10 рівнів. Герой проходить 10 світів в пошуках своєї коханої Верітас, викраденої Маніпулісом. Йому доводиться оцінити достовірність і правдивість інформації, яка йому трапляється, перевірити та знайти правду. Допоможіть Літератусу пройти його шлях: читайте оповідання і знаходьте предмети.

Наприкінці гри дізнаєшся, чи  компетентний ти медіаспоживач?!


А ЦЕ - РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ:
  • Чи сподобалась вам інформація на цьому блозі?
  • Чи дізналися ви більше про дружбу та чи підвищився рівень вашої медіаграмотності?       
  • Будь ласка, дайте коментар під цією сторінкою.

Джерела:
  • Медіаграмотність. З чого почати. Url: https://nus.org.ua/articles/mediagramotnist-z-chogo-pochaty/
  • Сайт Академії української преси. Url: https://www.aup.com.ua/mediaosv/online-gra-mediaznajko/
  • Сайт Академії української преси. Url: https://www.aup.com.ua/mediaosv/onlayn-gra-prigodi-literatusa/

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Шановні учні та батьки учнів 5-х класів! Запрошую вас до участі   у квесті  "Найбільший скарб" ,   що присвячений дружбі. На цьо...